StoreScan is opgericht in 2014 en heeft zich bewezen door betrouwbare data op een heldere manier te vertalen naar inzicht. Het StoreScan team heeft een brede klantenportefeuille opgebouwd in verschillende sectoren. De data die zij leveren aan haar opdrachtgevers wordt gebruikt om winkels, locaties en gebouwen, mooier, beter én veiliger te maken.

Kennis van zaken

Bart Schmitz, CEO van de PFM Groep: “Wat StoreScan uniek maakt is de mate van detail en precisie waarmee zij hun klanten bedienen. Betrouwbaar inzicht kan alleen verkregen worden met goede data. Goede data ontstaan alleen met kennis van zaken. In onze sector is dat geen sinecure en StoreScan heeft bewezen dat zij in staat zijn om complexe installaties voor kritische opdrachtgevers te kunnen leveren. Onder de vleugels van PFM kan StoreScan een breder spectrum aan inzicht leveren en versterkt PFM het team van professionals om onze data visie verder uit te bouwen."

Voor de klanten van StoreScan betekent dit dat ze toegang krijgen tot het brede productpallet van PFM, terwijl de persoonlijke aanpak van het StoreScan team hetzelfde blijft. Met deze overname groeit de omzet van de PFM groep naar 14 miljoen. Dagelijks tellen de systemen van PFM meer dan 12 miljoen fysieke bewegingen in binnen- en buitenland.

Markt verder ontwikkelen

Oprichter en managing director van StoreScan, Christiaan van Rooijen: "Ik ben verheugd om onderdeel te zijn van PFM. We hebben ruim een jaar de tijd genomen om elkaars visie en bedrijfscultuur te leren kennen. Ondanks dat StoreScan mooie klanten en merken bedient, zijn wij een kleine organisatie. Door samen te gaan met PFM ontstaan legio mogelijkheden en kunnen we zaken als installaties, en service professionaliseren en ons volledig richten op de mogelijkheden met de data. Ik zie ernaar uit om deze interessante en innoverende markt verder te ontwikkelen. Er zijn nog legio mogelijkheden die onze data biedt als het gaat om verduurzaming, het optimaliseren, of het beter laten renderen van winkels, binnensteden en gebouwen.”

StoreScan zal de komende periode zowel opereren vanuit het PFM Hoofdkantoor in Alphen aan den Rijn, en uit het kantoor in Utrecht. Het PFM Experience Centre dat eind 2021 gelanceerd werd, zal eveneens breed worden ingezet om de combinatie van technieken en data-gedreven oplossingen van de bedrijven op locaties in Europa te demonstreren.