Vol trots vertellen zij hoe het zeven jaar geleden is begonnen. “Met vallen en opstaan,” vertellen Martijn en Daisy. “Groentjes waren wij op dit gebied. Leuk, een lunchroom overnemen van mijn broer, en nu maar zorgen dat de salon blijft draaien.”

Aan de service en kwaliteit viel heel wat te verbeteren. Met Martijn zijn horeca ervaring, opgedaan in de diverse (sterren)restaurants, en de ervaring van Daisy op organisatorisch vlak bij de luchtverkeersleiding op Schiphol, moest dit wel succesvol worden, samen een sterk team met beiden hun talenten op hun eigen terrein. En dat het succesvol werd, is een feit; continue kwaliteit en alles tot in de puntjes verzorgd.

“Iedere dag hebben wij met veel plezier alle gasten mogen ontvangen. Met ongeveer 80% vaste gasten doe je echt wel iets goed. Inmiddels kunnen we boeken vol verhalen schrijven over alle gebeurtenissen van de afgelopen zeven jaar. Leuke dingen maar ook verdrietige dingen maak je mee. Vaste gasten worden vrienden en daardoor word je soms ongemerkt emotioneel betrokken. Medewerkers waarmee je een leuke band hebt gaan plots verhuizen of misschien wel studeren. Tja, dat is het leven. Gelukkig hebben we met veel van hen nog steeds leuk contact. Daar doe je het voor”.

De Hagenbeekjes zijn altijd optimistisch en gemotiveerd geweest over het nieuwe plan “Lage Zijde”, echter, nog ruim twee jaar wachten vinden zij (nu) te lang. “ Het wordt weer tijd voor een nieuwe uitdaging. Als de plannen van de gemeente morgen hadden plaats gehad, dan waren we er voor de volle 100% ingestapt. We voelen dat het NU tijd is voor nieuwe breinbrekers en niet pas over twee jaar, dan staan we te lang stil.We wachten al bijna 5 jaar op de realisatie, nog eens 2 jaar is echt te lang voor ons...”

En nu? “Erik Willemse die bij ons alweer 4 jaar in de keuken staat, was zeer verrast en enthousaist toen we bij hem de vraag neerlegde of hij het wilde overnemen. En zo geschiedde. Per 1 november heeft hij de koffiesalon overgenomen; twee maanden lang begeleiden wij hem intensief en staan wij hem bij met raad en daad; we zullen nog regelmatig op de werkvloer te vinden zijn. Na 01 januari nemen wij definitief afscheid van Carla’s.”

“Best vreemd hoor”, aldus Daisy, “om er na 7 intensieve jaren een streep onder te zetten. Ik was altijd achter de schermen bezig met de financiële en personele administratie, toch wel zo’n 25 uur per week en dit allemaal naast mijn werk op Schiphol Toren. Ik deed het met ontzettend veel plezier en vol overgave. Carla’s is al 14 jaar bij mij in de familie (van der Werff), eerst 7 jaar van mijn broer, toen 7 jaar van ons en mijn ouders zijn die 14 jaar altijd actief betrokken geweest. Jeetje, wat ga ik doen straks met al die extra tijd? Tijd voor een nieuwe hobby vrees ik… Ik ga wat meer werken op Schiphol en wil graag weer gaan studeren, wellicht MBA aangezien ik graag met cijfertjes werk. Misschien mag ik straks wel de administratie van Martijn’s bedrijfje gaan voeren…?” 

Martijn is sinds kort ZZP’er in de consultancy en is gevraagd voor diverse projecten, onder andere om een salesteam aan te gaan sturen in de telecomsector, en verder zien zij wel wat op hun pad komt. “Eerst even genieten van een ‘normaal’ gezinsleven en onthaasten. Wennen aan het nieuwe ritme en de zakelijke horizon weer verbreden. Ik kijk er enorm naar uit weer nieuwe kennis op te doen”.

Via deze weg willen Martijn & Daisy alle mensen die Carla’s een warm hart toedragen, hartelijk danken voor de afgelopen jaren. Mede dankzij hen is het een groot succes geworden. “Het was keihard buffelen de afgelopen 7 jaar, maar het was elke minuut waard”.